Pelancongan Luar Negara dan Dalam Negara

Okay seteleah sekian lama tak ada post apa langsung . Now i'm back to share a few things about melancong. Mesti ramai yang nak pergi melancong tapi harga mahal dan rasa tak berapa nak mampu atau over budget . Jangan risau ya blogger sekalian . Jasa Mabrur Travel & Tours Sdn Bhd ada buat pakej dengan harga mampu melancong untuk kita semua .

Syarikat ni berdaftar dan juga mempunyai lesen SSM , KPM dan juga LKU . Rasanya tak perlu terang tentang SSM yang semua orang dah tahu . Kita teruskan kepada KPM , KPM ni merupakan lesen daripada kementerian pelancongan ataupun MOTAC . Syarikat Jasa Mabrur ni punya no lesen dengan kementerian ialah KPL/LN : 6333 . Mari kita teruskan kepada LKU . Apa LKU ni ? LKU ni baru dibuat di Malaysia untuk mengelakkan daripada berlakunya Pakej Umrah TIPU . LKU ni singkatan , panjangnya ialah Lesen Khas Umrah Haaa Jasa Mabrur ni antara yang awal jugak la join LKU dan mendapat sijil berdaftar no KPK/LKU : 0019 .

Jasa Mabrur menyediakan pakej Inbound , Outbound dan Ticketing . Inbound ni pakej-pakej yang dalam negara la . Outbound pula pakej-pakej luar negara termasuk umrah , boleh dikatakan pakej 1 dunia la dibuatnya . Ticketing pula menjual tiket bas, bukan bas darat tapi Airbus . Ramai orang kata bila umrah murah tu kebanyakkan nya tipu tapi berbeza di Jasa Mabrur pula menyediakan harga mampu umrah sebanyak RM 5990 bagi cuti sekolah mahupun tidak cuti tapi harga di musim ramadan pula berbeza dan ada kenaikan sebanyak RM 6380 . Selain umrah biasa ni , ada juga umrah + ziarah mesir atau turki . Setiap pakej tu harganya berbeza . Syarikat ini juga ada membuat pakej upah haji 2018 RM1470 untuk membantu keluarga-keluarga yang nak selesaikan badal haji terhadap ahli keluarga yang telah meninggal dunia atau uzur .

" Dari Ibni Abbas r.a mengatakan ketika Nabi Muhammad S.A.W melaksanakan Haji yang Penghabisan, datanglah seorang perempuan dari kabilah Khas'am bertanya , Ya Rasullullah, sesungguhnya Allah SWT telah mewajibkan atas hambanya untuk melaksanakan ibadah Haji sedangkan bapa saya sudah tua sekali dan tidak mampu / tahan duduk di atas kenderaan, dalam hal ini apakah saya boleh menghajikan dia ( badal ) ? " Rasullullah SAW menjawab, "Boleh".

Kalau blogger sekalian nak tahu info lebih lanjut boleh la call / whatsapp syarikat ni di talian
04-9175540 (pejabat)/ 010-5079394 (pejabat) / 019-4964107 (hj. azzhar). Ni contoh pakej-pakej yang disediakan di syarikat Jasa Mabrur.





Thank you because read my Little Story

0 comments:

Post a Comment